Garantie en retourneren


Garantie

Mocht er na enige tijd een mankement aan het licht komen bij jouw bestelde producten horen we dit graag! Dit kun je aanmelden via de e-mail. Wij verwachten hierin de vermelding van het ordernummer, het betreffende artikel en een zo uitgebreid mogelijke omschrijving van het mankement. Indien mogelijk zien we ook graag foto's van het betreffende artikel. Wanneer wij jouw melding hebben aangemeld ontvangt je een e-mail ter bevestiging van ons. Er zal binnen 14 dagen inhoudelijk gereageerd worden op de klacht / garantie melding

Welke garanties zijn van toepassing?

Bij onze artikelen worden er meerdere soorten garantie gegeven, zo is er sprake van een wettelijke garantie en fabrieksgarantie.

  • Wettelijke garantie

    Bij aankoop van een product heb je altijd recht op wettelijke garantie, dit houdt in dat je recht hebt op een goed product. Er is geen termijn aan gebonden, daar het ene product langer meegaat dan het andere product. Indien een product niet deugt heb je recht op (onderdelen voor) reparatie, een nieuw product of teruggave van de betaling. Ben je zelf verantwoordelijk voor het mankement? Dan kun je geen aanspraak maken op de eerder genoemde rechten. Dit is ook het geval wanneer je het product normaal hebt gebruikt, maar het gewoon versleten is.
  • Fabrieksgarantie

    Verder is er ook nog fabrieksgarantie, dit is een aanvulling op de wettelijke garantie. De fabrieksgarantie verschilt per merk, het ene merk geeft 1 jaar garantie waar het andere merk wel 10 jaar garantie geeft! Vraag het ons als je wilt weten hoe veel garantie er op welk merk wordt gegeven.

Retourneren

Indien je toch niet helemaal tevreden bent met de ontvangen producten kun je ons binnen 14 dagen zonder opgave van reden laten weten dat je de zending gaat retourneren. De 14 dagen gaan in na de dag dat je zelf de bestelling fysiek hebt ontvangen.

De directe kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij het door ons geleverde product mankementen of gebreken vertoont. In dit geval zullen wij de verzendkosten vergoeden. De kosten van een retourzending zijn voor een pakket ± € 9,95 en bij een palletzending ± € 75,-. Dit is afhankelijk van de pakketdienst.

Voeg dit formulier bij het pakket wat je ons retour stuurt of stuur ons een mail info@bestelshops.nl met de benodigde informatie. 

retourformulier

Om beroep te doen op het herroepingsrecht kan je door ons via een ondubbelzinnige verklaring (bij voorkeur per e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wilt herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van ons eigen retourformulier of het Europees modelformulier voor herroeping, dat vind je in deze link.

Herroeping van de overeenkomst

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour van ons terug. Wij betalen je (indien mogelijk) terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt uitgevoerd. Aan terugbetalingen zitten geen kosten verbonden. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending.

Indien mogelijk zien we het product graag terug in de originele verpakking. Wij kunnen er ook voor kiezen je niet het volledige bedrag te vergoeden. Dit doen we wanneer de producten gebruikt zijn, meer dan nodig om de werking van de producten vast te stellen.

  • 100% vergoeding: Onbeschadigd, compleet, in goede orde

    Als de retourzending in goede orde bij ons is aangekomen, krijg je het volledige aankoopbedrag terug.
  • 75% vergoeding: Incompleet, beschadigd, gebruikt

    Bij zichtbare gebruikssporen/ missende onderdelen of andere gebreken krijg je van ons een deelvergoeding. Deze is bij ons altijd 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

Uitzonderingen

Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. De volgende artikelen mogen wij helaas niet retour nemen:

  • Op maat gemaakte meubels en douchewanden
  • Gemonteerd sanitair
  • Bestelde artikelen aangeschaft in de fysieke winkel